Leírás
Szerkezeti felépítés
Az ALPHA Pro, az ALPHA+ és az UP sorozatú szivattyúk légrésbetétcsöves, ún. nedvestengelyű szerkezeti felépí- tésűek, ahol a szivattyú és a motor egy egységet képez. A szivattyúban nincs tengelytömítés és mindössze két tömítőgyűrű található a teljes egységben. A csapágyak kenését a szállított közeg biztosítja. Fő jellemzők: • kerámia tengely és radiális csapágy, • szén axiálcsapágy, • rozsdamentes acél légrésbetétcső és csapágytartó, • korrózióálló anyagú járókerék, • öntvény, bronz vagy rozsdamentes acél szivattyúház.
Beépítés
A szivattyút csak vízszintes motortengellyel szabad beépíteni. Üzembe helyezéskor a légrésbetétcső a motor vé- gén lévő zárócsavar eltávolításával légteleníthető (kivé- ve az ALPHA Pro típust). A szivattyúban maradt levegő rövid időn belül, a tengelyen keresztül a rendszerbe távozik.
Motor:
A motor egy 2-pólusú, rövidrezárt forgórészű aszinkronmotor, beépített rádiófrekvenciás szűrővel a VDE 0875 előírásaihoz. A kapcsolódoboz és a motor-szivattyú egység tesztelése a VDE 0700 szerint történik. A GRUNDFOS ALPHA+ motorja a blokkolási áramnak ellen- álló kivitel, így külső motorvédelmet nem igényel. A szabályozót is tartalmazó kapcsolódobozon található egy választókapcsoló és egy jelzőfény, amely a tápfeszültség meglétét mutatja. A szabályozó egység teljesíti az EN 61 800-3 előírásait. A kapcsolódoboz az állórész házhoz csavarokkal van rögzítve, az állórész tekercs kivezetéseihez pedig speciális csatlakozóval kapcsolódik.